miércoles, 1 de enero de 2014

Cursa Na'Dalt a Bellmunt

NA'DALT DE ST. PERE DE TORELLÓ



Arriben festes de nadal, cap d'any, reis i més i més celebracions, però a nosaltres això no ens afecta, i compaginar festes amb curses i sortides és més un plaer que una obligació. Això ens porta el dia 26, festivitat de Sant Esteve, a tres malalts de l'equip tri-bu de duatlons de muntanya, a peu de Bellmunt, una de les muntanyes més emblamàtiques de la zona de la plana de Vic.
Tot plegat ve d'uns dies enrrere quan en Marc Puig o "Velociraptor" ens va comentar que l'any passat va anar a fer una cursa molt ben parida per allà Vic, i que valia la pena de veritat; i dit i fet, com també som fàcils d'entevanar.....ens presentem a peu de Bellmunt el senglar ratllat, jo i el Velociraptor, particularment era conscient que la nostra preparació no era la més adient per afrontar una pujada constant de 3,8 km amb uns 620 mts positius, però era un repte diferent, a on tot feia preveure una carnisseria per part del Velociraptor.
Com sempre ritual de café i WC previ i moltes cares conegudes, algunsde duatlons i d'altres primeres espases com: Joan Freixa, Gerard Morales, Josep Vinyas, Gabriel Crosas, Laia Andreu  o Nan Oliveras, en definitiva molt nivell i a mi per desgràcia em toca sortir dels últims amb el dorsal 15 amb tota aquesta colla de depredadors per darrere. Es surt per intèrvals de 30 segons entre corredor i corredor, així s'eviten aglomeracions i cues de gent, ja que es tracta d'un circuit ple de corriols i força tècnic. La sortida des de St. per comença enfilant cap amunt per un carrer d'asfalt que es fa interminable, almenys a mi això ja em posa a lloc, tot i tenir els dos de davant meu quasi a tocar, me'n adono que avui tocarà patir de valent, el circuit no deixa de sorprendre'm corriols ràpids primer, amb algunes parets de 50 mts de roca, pujades verticals amb l'ajuda de cordes, passant per algun pedregal de roques de 2-3 mts a on un pas en fals podia ser fatídic; mica en mica però em vaig quedant sense gas i veig com la gent se'm allunya i m'atrapen alguns corredors, pateixo tant que no puc ni gaudir d'un recorregut espectacular, vaig fent conscient que és un circuit de pocs km i el patiment durarà poc....... a l'últim km m'atrapa el grup de favorits, això si després de colar-me en una senyalització (ja no veia ni les cintes), finalment el senglar i el velociraptor m'esperaven a dalt per acompanyar-me els últims 100 mts i acabar el més dignament possible, no absent de patiment això si....
Particularment no estic gaire satisfet del temps, cursa espectacular però, per marcar-la al calendari i fer-la sempre que es pugui, en Marc 18è de la general i entre els grans, mentre el senglar 52è i jo 59è haurem après la lliçó per l'any vinent i en Marc no ens fotarà una repàs com el que ens ha donat avui jeje.
Finalment felicitar a l'organització per un circuit espectacular, per el format de la cursa, per limitar les inscripcions i per deixar-nos gaudir en una matinal tant espectacular com 3 senglar en una bassa de fang ajaja




No hay comentarios:

Publicar un comentario